Home > Tasawwur Islami > Zionis tetap Zionis

Zionis tetap Zionis

Tidak ada cara untuk mengalahkan Zionis melainkan dengan perang. Manusia yang takbur, tidak mengiktiraf hak-hak kemanusiaan tidak perlu dibiarkan wujud di dunia ini.

Zaionis sudah lama memerangi kita; melalui sistem pendidikan, ilmu-ilmu yang disogok, fakta-fakta yang diputarbelit, neraca nilai yang diubah, melalui adat budaya yang dijadualkan, pesta-pesta lupa akhirat yang dipromosikan, nafsu-nafsu sex yang dibangkitkan, diprovokasikan dan anak-anak gadis manusia yang dirosakkan. Anak-anak lelaki di didik menjadi lembek, tidak sanggup berjuang, berkhayal dengan muzik dan gila sex. Anak-anak gadis dihilangkan perasaan malu kepada maksiat tetapi menjadi malu jika dilihat warak dan bertakwa.

Golongan yang berjuang saling menuding jari menyalahkan sama sendiri kerana terperangkap dengan budaya fikir politik yang mementingkan sokongan majoriti melalui memburuk-burukkan pihak lawan. Budaya ini membuakkan perasaan hasad dan irihati, memadamkan rasa ihsan, kasih-sayang dan berbaik sangka sesama muslimin. Sikap pemaaf, mencari ruang untuk memberi kemaafan seolah-olah tertutup dan diganti dengan perasaan dendam dan melobi orang lain untuk sama-sama berdendam.

Namun itulah kehendak Allah kerana menguji manusia dan sebagai bukti di akhirat siapakah yang layak menghuni syurgaNya. Sudah menjadi sunntullah menjadikan dunia pentas perjuangan, tempat berkerja bagi merealisasikan misi yang telah ditentukan Allah kepada manusia.

Allah menguji kita dan Allah ingin melihat sesiapakah di antara kita yang “Ahsanu Amala” terbaik kerja-kerjanya; berhatai-hati, memerhati, menilai, membanding, mencari yang terbaik, melakukannya dengan teliti, tersusun dan tidak terburu-buru.

Cukuplah peristiwa pembunuhan Zionis terhadap anak-anak kapal bantuan ke Gaza ini meyakinkan kita siapa sebenar zionis..

Realiti kita hari ini diselubungi jahiliyyah kurun ke 20..sofistikated, terancang sejak proses menjatuhkan kerajaan Turki Uthmaniyyah di awal abad ke 14 lagi.

Kerja-kerja kita mendidik generasi pelapis untuk hidup dibawah naungan al-Quran, membina semula individu Islam, keluarga Islam dan daulah Islam berasaskan ukhuwwah imaniyyah dan tadayyun total adalah kerja menghidupkan sunnah perjuangan nabi s.a.w. ketika jahiliyyah menguasai dunia.

Semoga kegagalan menghantar bantuan ke Gaza merupakan kejayaan besar dalam membuka mata dunia terhadap hakikat Zionis ini.

Categories: Tasawwur Islami
  1. khalisah
    June 3, 2010 at 10:58 am

    ya…walaupun semua barang-barang bantuan seperti makanan, ubatan etc dari flotilla yang dirampas telah dibuang ke laut, ana yakin ia tidak sia-sia…harta2 itu Allah boleh gantikan dengan yg lebih baik…dan ini adalah kemenangan kita sbnrnya…

    soal yg perlu diberikan perhatian..iA kita telah mendapat sokongan ramai samada dari malaysia atau luar negara, muslim dan bukan muslim…namun bagaimana mahu menukar penyorak bermusim ini kepada orang yg benar2 ditarbiyyah dan menjadi muayyid sepanjang musim….

    perjuangan ini xkan selelsai selagi palestin belum bebas!!

    mungkin sudah masanya untuk kita menilai berapa peratuskah antara kita yang sudah bersedia jika diseru untuk berperang..dan berapa peratuskah persediaan kita jika diseru untuk berperang…..

    bukanlah ana mahu meminta peperangan itu berlaku….lebih baik kita mengharapkan kita mendapat palestin dengan cara yang lebih baik…namun tidak salah untuk membuat persediaan….kerana orang yang bijak akan sentiasa membuat persediaan ke depan sebelum bencana atau ujian berlaku…

    wallahua’lam (suka benar bercakap……)

  2. July 3, 2010 at 1:33 pm

    salam.mntk izin utk copy~

    • renungan2u
      July 6, 2010 at 3:36 am

      boleh

  1. June 7, 2010 at 4:44 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: